Cum functioneaza un injector?
Ce este un injector ?
cum functioneaza un injector? Mașinile cu motor pe benzină utilizează injecția indirectă de combustibil. O pompă de combustibil trimite benzina în golful motorului și este apoi injectată în galeria de admisie de către un injector. Există fie un injector separat pentru fiecare cilindru sau unul sau două injectoare în galeria de intrare.
În mod tradițional, amestecul combustibil / aer este controlat de carburator, un instrument care nu este în niciun caz perfect.
Dezavantajul său principal este că un singur carburator care alimentează un motor cu patru cilindri nu poate oferi fiecărui cilindru exact același amestec de combustibil / aer, deoarece unii dintre cilindri sunt mai departe de carburator decât alții.
O soluție este de a se potrivi cu carburatori dubli, dar acestea sunt dificil de acordat corect. În schimb, multe mașini sunt acum echipate cu motoare injectate cu combustibil unde combustibilul este livrat în explozii precise. Motoarele astfel echipate sunt de obicei mai eficiente și mai puternice decât cele carburate și pot fi, de asemenea, mai economice, precum și emisii mai puțin otrăvitoare.
Diesel fuel injection
The fuel injection system in petrolengined cars is always indirect, petrol being injected into the inlet manifold or inlet port rather than directly into the combustion chambers . This ensures that the fuel is well mixed with the air before it enters the chamber.
Many diesel engines , however, use direct injection in which the diesel is injected directly into the cylinder filled with compressed air. Others use indirect injection in which the diesel fuel is injected into the specially shaped pre-combustion chamber which has a narrow passage connecting it to the cylinder head .
Only air is drawn into the cylinder. It is heated so much by compression that atomized fuel injected at the end of the compression stroke self-ignites.
Injecție de bază
Toate sistemele moderne de injecție pe benzină utilizează injecție indirectă. O pompă specială trimite combustibilul sub presiune din rezervorul de combustibil în golful motorului unde, încă sub presiune, este distribuit individual la fiecare cilindru.
În funcție de sistemul particular, combustibilul este aprins fie la galeria de intrare, fie la orificiul de intrare prin intermediul unui injector. Acest lucru funcționează la fel ca duza de pulverizare a unui furtun, asigurând că combustibilul iese ca o ceață fină. Combustibilul se amestecă cu aerul care trece prin galeria de admisie sau port și amestecul de combustibil / aer intră în camera de ardere.
Unele mașini au injecție de combustibil în mai multe puncte unde fiecare cilindru este alimentat de propriul injector. Acest lucru este complex și poate fi scump. Este mai obișnuit să ai o injecție cu un singur punct în care un singur injector alimentează toți cilindrii sau să ai un injector la fiecare doi cilindri.
Injectoare
Injectoarele prin care se pulverizează combustibilul sunt înșurubate, mai întâi cu duza, fie în galeria de intrare, fie în capul cilindrului și sunt unghiate astfel încât pulverizarea combustibilului să fie trasă spre supapa de intrare.
Injectoarele sunt de două tipuri, în funcție de sistemul de injecție. Primul sistem folosește o injecție continuă în care combustibilul este ghemuit în portul de intrare tot timpul când motorul funcționează. Injectorul acționează pur și simplu ca o duză de pulverizare pentru a descompune combustibilul într-un spray fin – nu controlează de fapt debitul de combustibil. Cantitatea de combustibil pulverizată este crescută sau micșorată de o unitate de control mecanică sau electrică – cu alte cuvinte, este exact ca și cum ai aprinde și opri un robinet.
Celălalt sistem popular este injecția cronometrată (injecție pulsată) unde combustibilul este livrat în explozii pentru a coincide cu cursa de inducție a cilindrului. Ca și în cazul injecției continue, injecția cronometrată poate fi controlată și mecanic sau electronic.
Cum functioneaza un injector? Cele mai vechi sisteme au fost controlate mecanic. Adesea sunt numite injecție de benzină (PI pentru scurt), iar debitul de combustibil este controlat de un ansamblu regulator mecanic. Aceste sisteme suferă de dezavantajele de a fi complex mecanic și de a avea un răspuns slab la susținerea accelerației.
Sistemele mecanice au fost acum în mare parte înlocuite de injecția electronică de combustibil (cunoscut sub numele de EFi pe scurt). Acest lucru se datorează creșterii fiabilității și scăderii costurilor sistemelor de control electronice.
Injecția mecanică de combustibil a fost utilizată în anii ’60 -’70 de mulți producători pe mașinile lor sportive de înaltă performanță și în saloanele sportive. Un tip adaptat multor mașini britanice, inclusiv Triumph TR6 PI și 2500 PI, a fost sistemul Lucas PI, care este un sistem cronometrat.
O pompă electrică de înaltă presiune electrică montată lângă rezervorul de combustibil pompează combustibilul la o presiune de 100psi până la un acumulator de combustibil. Acesta este, practic, un rezervor pe termen scurt care menține constantă presiunea de alimentare cu combustibil și, de asemenea, scoate impulsurile de combustibil care provin din pompă.
Din acumulator, combustibilul trece printr-un filtru cu element de hârtie și apoi se introduce în unitatea de control a contorizării combustibilului, cunoscut și ca distribuitor de combustibil. Această unitate este condusă de la arborele cu came și locul său de muncă, după cum sugerează și numele, este de a distribui combustibilul în fiecare cilindru, la momentul corect și în cantitățile corecte.
Cantitatea de combustibil injectată este controlată de o supapă de clapet situată în admisia de aer a motorului. Clapeta se află sub unitatea de control și se ridică și cade ca răspuns la fluxul de aer – pe măsură ce deschideți acceleratia, ‘suge’ din cilindri crește fluxul de aer și clapeta crește. Aceasta modifică poziția unei supape de transfer în interiorul unității de control a dozării pentru a permite mai mult combustibil să fie stropit în butelii.
De la unitatea de contorizare, combustibilul este livrat pe rând la fiecare injector. Apoi, combustibilul se stinge în portul de intrare din chiulasă. Fiecare injector conține o supapă încărcată cu arc, care este ținută închisă prin presiunea sa de arc. Supapa se deschide numai atunci când combustibilul este ghemuit.
Cum functioneaza un injector ? Pentru pornire la rece, nu puteți bloca doar o parte a fluxului de aer pentru a îmbogăți amestecul de combustibil / aer, așa cum puteți cu un carburator. În schimb, un control manual pe tablou (asemănător cu un buton de sufocare) sau, la modelele ulterioare, un data-term-id = „1915”> microprocesor
modifică poziția supapei de transfer în unitatea de dozare. Aceasta activează un injector suplimentar montat în galerie, ceea ce îl determină să gâdilă combustibil suplimentar pentru a îmbogăți amestecul.